„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż - a zapamiętam,
pozwól mi działać, a zrozumiem!"
Konfucjusz

Powszechnie wiadomo, iż dzieci charakteryzuje naturalna ciekawość tego, co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo-skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych dziecka. I chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami, takimi jak fizyka lub chemia, to dają uczniowi, czy przedszkolakowi okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki a wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją i pomostem do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji.
Podstawa programowa kształcenia ogólnego, w tym wychowania przedszkolnego uwzględnia treści dla wszechstronnego rozwoju dziecka i zagadnienia związane z przyrodą nieożywioną i dziecięcymi eksperymentami w dziedzinie techniki. Uczniowie klas starszych przygotowują doświadczenia pod okiem swoich nauczycieli, a następnie przeprowadzają je, omawiają, dzieląc się swoją wiedzą i umiejętnościami z młodszymi kolegami. Klub Młodego Odkrywcy, to przestrzeń do rozwoju zarówno dla uczniów, jak i przedszkolaków.

Klub Młodego Odkrywcy

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa nr 2 w Głogowie Małopolskim

Realizacja: Superszkolna.pl