Głównym celem projektu była integracja rodzin i społeczności szkolnej w oparciu o wspólne dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Pomogliśmy przełamać barierę cyfrową rodzicom, którzy deklarowali taką potrzebę. Uczniów dowartościowaliśmy dając im możliwość prezentacji swojej (zdobytej w trakcie trwania projektu i nie tylko) wiedzy rodzicom i nauczycielom oraz kolegom. Nauczyciele poznali inną stronę pracy z uczniami w odwróconych rolach. Dzieci w nagrodę za zaangażowanie w działania projektowe miały możliwość wspólnego spotkania integracyjnego z rodzicami i nauczycielami na neutralnym gruncie.
Projekt polegał na organizacji serii warsztatów i spotkań. 1. Dzieci i nauczyciele i rodzice pomagają rodzicom poznać podstawy obsługi komputera. 2. W ramach projektów wakacyjnych programu Projektor warsztaty z programowania dla uczniów. 3. Warsztaty prowadzone przez uczniów dla nauczycieli. 4. Warsztaty prowadzone przez uczniów dla rodziców 5. Warsztaty prowadzone przez uczniów i nauczycieli dla innych uczniów. 6. W nagrodę za aktywny udział w projekcie wyjazd integracyjny do kręgielni, kina i "escape room-u" z nauczycielami (dla starszych uczniów) oraz do sali zabaw dla młodszych uczestników z nauczycielami i rodzicami. 7.Event na zakończenie projektu zakładający integrację społeczności szkolnej (rozgrywki drużyn uczniów i rodziców, rodzinne potyczki, gry i zabawy, andrzejkowe animacje w ramach projektu systematycznego programu Projektor).
Uczestnicy chętnie angażowali się w działania projektowe. Wspólnie planowali strategie podczas warsztatów z programowania, oraz przygotowanie zaplecza podczas wspólnych zabaw i pracy. Dzieci realizowały swoje pasje związane z programowaniem, pokazały swoje możliwości. Przełamana została bariera międzypokoleniowa w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii. Uczniowie, którzy nie mogli wziąć udziału w warsztatach zewnętrznych poznali podstawy pracy z robotami na zajęciach  prowadzonych przez kolegów. Nauczyciele, którzy nie mieli do czynienia z robotami poznali ich możliwości. Niewątpliwą korzyścią była integracja społeczności szkolnej oraz wiedza w zakresie programowania. Po rozpropagowaniu informacji o realizowanym projekcie i działaniach z nim związanych w uznaniu naszej działalności nawiązana została współpraca w zakresie doposażenia pracowni chemicznej w sprzęt i szkoło laboratoryjne, dzięki czemu nasza szkoła oraz 3 inne w gminie dostały profesjonalny sprzęt laboratoryjny.
Korzyści mierzalne: 100% rodziców potrafi obsługiwać dziennik elektroniczny, 15 rodzin skorzystało z możliwości wspólnych zajęć z dziećmi. Nauczyciele przygotowali 2 scenariusze zajęć z programowania i kodowania. Odbyło się 25 godzin zajęć z programowania dla uczniów. Uczniowie przeprowadzili 3 godziny warsztatów dla rodziców oraz 3 godziny dla nauczycieli w zakresie programowania. Zorganizowane zostały 2 spotkania integracyjne dla aktywnych uczestników i 1 event podsumowujący projekt.
Korzyści twarde:
Zakup 3 robotów do zajęć z programowania.
Korzyści miękkie:
Poznanie nowych możliwości w zakresie programowania przez uczniów, nauczycieli i rodziców.
Zwiększone poczucie własnej wartości i zwiększona motywacja do nauki u uczniów prowadzących warsztaty.
Poznanie nowych możliwości rozwoju osobistego dzieci, możliwej ścieżki zawodowej
Nauki ścisłe realizowane w pozaformalnej formie edukacji pozwoliły na zdobycie wiedzy nawet najsłabszym uczniom.
Integracja rodzin

artykul_dzialaj_lokalnie.doc

Warsztaty z rodzicami Warsztaty z rodzicami

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa nr 2 w Głogowie Małopolskim

Realizacja: Superszkolna.pl